Joga i mindfulness

Joga i mindfulness
– sesje indywidualne

 

Jak wygląda sesja?

To nie jest zwykła sesja jogi klasycznej a fuzja praktyki jogi, mindfulness i elementów z acrojogi.

Spotkanie zaczynamy od jednej z technik oddechowych ugruntowującej uwagę – pranayamy. 10-15 min. naprzemiennego oddychania i obecności w ciszy jest piękną formą oczyszczającą umysł z nadmiaru myśli i bodźców. Następnie przechodzimy do ok. 10 min. ćwiczeń łagodnie rozgrzewających całe ciało. W zależności od potrzeb i dnia przechodzimy do klasycznych ćwiczeń budujących większą świadomość ciała, rozciągających, rozluźniających i wzmacniających. Dzielą się one na pozycje leżące, siedzące i stojące (ok. 30min).Tą część sesji uzupełniamy przyjemnie energetyzującymi ćwiczeniami wywodzącymi się z acrojogi. Są to pozycje rozciągające i wzmacniające ale odbywające się w kontakcie, uważności i pełnej obecności (ok. 20min.). Po takim rozgrzaniu i rozwibrowaniu ciała siadamy/kładziemy się do jednej z praktyk mindfulenss, z dźwiękiem lub prowadzonej wizualizacji z elementami bodyscanning (ok. 20min).

Podane czasy są umowne. Sesja jest dostosowywana do potrzeb uczestnika i może różnić się w zależności od jego energii, energii dnia etc. Pełna sesja trwa ok. 1,5h i zawiera kompleksowe podejście do różnych napięć i stresów jakie gromadzimy w ciele i umyśle. Od standardowych sesji jogi różni się wprowadzeniem (poza klasycznymi ćwiczeniami rozciągającymi) technik oddechowych, praktyki z dźwiękiem (mantrą) i elementami  acrojogi. Te ostatnie w związku z tym że odbywają się w kontakcie oprócz tego, że zwiększają świadomość ciała wprowadzają element zabawy, flow i endorfin do praktyki.

 

Więcej o praktyce

Joga, medytacja i kontrolowane oddychanie pomagają lepiej radzić sobie z lękiem, niepokojem i różnymi chorobami. Regularne ćwiczenia wzmacniają odporność organizmu. Joga zmniejsza poziom stresu, obniża ciśnienie krwi, poprawia pojemność płuc.

Joga to nie tylko wykonywanie ćwiczeń fizycznych, ale również forma nawiązania głębszego kontaktu z samym sobą. Gdy praktykujemy regularnie zauważamy, że każdy dzień staje się zupełnie inny niż dawniej. Przede wszystkim po ćwiczeniach i porannym prysznicu czujemy w swoim ciele niebywale większą żywotność, odczuwamy intensywniejsze tętno bicia serca i pulsowanie krwi w mięśniach oraz tkankach.

Stan ten przypomina lekką euforią i może utrzymać się przez cały dzień. Ćwiczenia pomagają całkowicie zniwelować odczucie stresu i choć w czasie dnia jakaś niepokojąca sytuacja może znów wywołać w nas napięcie, to uspokaja samo poczucie że znamy sposób, dzięki któremu możemy go obniżyć i zneutralizować.

Dzięki praktyce dużo łatwiej jest nam nawiązać relację ze swoim ciałem i poczucie że w nim w ogóle jesteśmy obecni. W miarę praktyki nasza uwaga świadomie wędruje wtedy z głowy do wnętrza, mięśni, brzucha i ciała. Proces ten nazywany bywa ugruntowaniem uwagi.

W końcu dzięki regularnej porannej praktyce możemy poczuć się bliżej samego siebie, swoich granic i siły.

 

Dla kogo są te zajęcia?

– Dla każdego kto pragnie poprawić swój nastrój, złagodzić stres i wzbudzić więcej energii w ciele

– Dla każdego kto potrzebuje uwolnić się od nagromadzonych napięć w ciele

– Jeżeli czujesz się przytłoczony nadmiarem myśli i przytłaczają Cię emocje

– Jeżeli potrzebujesz się bardziej uziemić, zakorzenić swoją uwagę w ciele i uspokoić umysł

– Jeżeli pragniesz zwiększyć elastyczność swojego ciała i wzmocnić jego ogólną siłę

– Jeżeli lubisz połączenie kreatywnych ćwiczeń z różnych obszarów pracy z ciałem i umysłem

– Jeżeli chcesz wzmocnić poczucie bezpieczeństwa w swoim życiu i oparcia we własnym ciele

-Jeżeli pragniesz zwiększyć swoje skupienie i poczucie stabilności

-Jeżeli potrzebujesz przerwy od pracy umysłowej i chciałbyś/łąbyś aby ćwiczenia fizyczne wnosiły ze sobą do praktyki także charakter radości i zabawy

 

Narzędzia

-Hathajoga

-Techniki oddechowe (pranayma, joga kundalini, oddech przeponowy)

-Techniki mindfulness (m.in.: bodyscannig, Jacobson/Schultz, śpiew/mantra)

-Acrojoga

-Elementy Qigong

 

Inwestycja

Koszt pojedynczej sesji indywidualnej – 70min/80zł (joga & mindfulness)

Koszt pojedynczej sesji indywidualnej – 90min/100zł (joga & acrojoga & mindfulness)

 

Termin i miejsce.

Na sesje można umawiać od poniedziałku do niedzieli w godzinach 7.00-21.00. Sala znajduje się w Twórcze Miejsce na ul. Szwedzkiej w Krakowie.

 

Prowadzący

Krzysztof Ruba – trener (po Holistycznej Szkole Trenerów), instruktor jogi (rys 200 yoga alliance), sternik morski, założyciel marki – Wyprawy-Rozwojowe.pl. Twórca i współtwórca autorskich warsztatów na takie tematy jak ‘Głębokie Poczucie Własnej Wartości’, ‘Być w Połączeniu’, ‘Wewnętrzna Siła’, ‘Uwalnianie napięć’, ‘Budzenie wewnętrznego wojownika’ i In. Od 7 lat prowadzi wyprawy rozwojowe i przyrodnicze do rdzennych kultur Ameryki Łacińskiej, Afryki i Europy. Przejechał już prawie wszystkie kraje Ameryki Łacińskiej, która jest bardzo bliska jego sercu. Prowadzi autorskie rejsy żeglarskie z warsztatami oraz współprowadzi warsztaty rozwojowe z końmi. Do życia podchodzi z autentycznością, odwagą i kreatywnością. Uwielbia spełniać swoje marzenia. https://wyprawy-rozwojowe.pl/