Rezerwacja na : W głąb pustyni i w głąb siebie.

W głąb pustyni i w głąb siebie.

Ogólny zarys

W GŁĄB PUSTYNI I W GŁĄB SIEBIE. W MĘSKIM DUCHU.

Trener o wyprawie. Często jesteśmy zabiegani, spełniamy obowiązki i oczekiwania w pracy i w domu, brakuje nam czasu tylko dla siebie. Odnajdujemy go uprawiając sporty, czytając gazety, oglądając telewizję. Jednak gdzieś w głębi budzi się tęsknota, chęć rzucenia wszystkiego i ruszenia na przeciw siebie, ku przygodzie…  Znajdź dziesięć dni i wyrusz z innymi mężczyznami w głąb pustyni.

Zapraszamy w niezwykłą podróż w głąb Sahary, do Maroka, gdzie wraz z innymi mężczyznami odbędziesz wędrówkę o wiele dalszą i jednocześnie bliższą, bo w głąb samego siebie. Dzięki spotkaniu z sobą i z innymi w kręgu, z daleka od wszystkiego co zaprząta Cię na co dzień, przyjrzysz się swojemu życiu i światu dookoła.

Będziesz miał okazję odświeżyć, bądź odnaleźć własne priorytety. Odpowiesz sobie na pytania: „W jakim miejscu jestem teraz? Co dalej w moim życiu? Jakie podjąć kolejne kroki?” Takie inicjacyjne wyprawy dawały wglądy, moc i wsparcie milionom mężczyzn na przestrzeni wieków. Zapytaj siebie, czy teraz Twoja kolej? Dołącz do naszej karawany i przeżyj niezapomnianą przygodę”.

Organizator o wyprawie: To już trzecia edycja Podróży w głąb siebie i w głąb pustyni. Cieszymy się że nasza pierwsza wyprawa udała się w pełni oraz z entuzjazmu, który się dzięki temu narodził.

Wybieramy się w głąb saharyjskiej natury aby się zatrzymać, stworzyć przestrzeń na refleksję i równowagę której tak potrzebujemy każdego dnia. Jedziemy wspólnie żeby wzmocnić naszą tożsamość, odkryć nowe możliwości i poczuć siłę naszych relacji. Jedziemy razem żeby móc się wesprzeć, przeżyć przygodę, spotkać się z dziką przyrodą i dzikim sercem.

W programie  bloki warsztatowe poświęcone źródle naszej siły, intuicji i relacjom. Każdy dzień zaczynamy krótką rozgrzewką kontaktująca z ciałem lub medytacją a kończymy spotkaniem w kręgu. Zanurzymy się  głębiej w doświadczenie podróży  nasze relacje, psychiczne i emocjonalne wymiary życia.

Maroko to także niezwykła, stara kultura która kryje wiele mądrości. Będziemy podróżować przez małe berberyjskie wioski, aby spotykać ludzi którzy mają dla nas swoją historię do opowiedzenia. Na trasie m.in:  Góry Atlas, Dolina Draa, Sahara, stare kasby i  Marrakesz. Głównym celem naszej podróży jest największa, położona z dala od głównych szlaków turystycznych pustynia Maroka  – Erg Chigaga. Będziemy poruszać się po niej dawnym szlakiem karawan solnych, wykorzystywanych już w czasach starożytnych.  Będą nam towarzyszyć wielbłądy, noclegi w berberyjskich namiotach, wieczorne kręgi przy ogniu i bębnach.

PROGRAM WYPRAWY:

Dzień 1 Marrakesz

Przelot z Polski. Nocleg w Marrakeszu. Spotkanie z nową kulturą, jej kolorami, smakami i zapachami. Otwieramy się na to co nowe.  Wieczorne wyjście na plac Dżamma El Fna gdzie naszym oczom ukaże się się żywy, średniowieczny bazar z pochodniami, opowiadaczami legend i zaklinaczami węży. Wspólna kolacja i pierwsze spotkanie w kręgu. Nocleg w tradycyjnym marokańskim riadzie.

Dzień 2 W drodze na południeeksplorujemy Atlas Wysoki i stare kasby.

Śniadanie. Przejazd z Marrakeszu  do Ajt Bin Haddu (4h). Pojedziemy najbardziej spektakularną i malowniczą trasą w Maroku. Droga ta wspina się, zapierającymi dech serpentynami, na Przełęcz Tizi n’Test na wysokości 2092m n.p.m.

Zatrzymamy się w twierdzy Ajt Bin Haddu. Przez wieki stanowiła ona ważny punkt tranzytowy na głównym szlaku  handlowym, który prowadził z Sudanu, przez Mali (ze słynnym Timbuktu), aż do Marrakeszu. Ksar w Ajt Bin Haddu jest uderzającym przykładem architektury południowej części Królestwa. W nim kręcono sceny do takich przebojów kina jak „Aleksander”, „Gladiator” czy „Indiana Jones”. Przejazd do oazy berberyjskiej.

Trekking po górach w konwencji  silent walk czyli uważny spacer w milczeniu  w pięknej górskiej scenerii. Wieczorem spotkanie w kręgu. Kolacja. Nocleg w berberyjskiej Eco Lodgy położonej z dala od cywilizacji pomiędzy górami Atlasu.

Dzień 3 Warsztaty w górach – Spotkanie z Intencją.

Śniadanie.

09.00-12.00 blok warsztatowy, 12.00-14.00 przerwa obiadowa, 14.00-16.30 blok warsztatowy.

Tego dnia poznajemy się, wyciszamy po podroży i rozkoszujemy spektaklem gór i niesamowitych widoków  wokół nas.

Wieczorne spotkanie w kręgu. Kolacja. Nocleg.

Dzień 4 Dolina Wadi Draa

Śniadanie i  poranek w oazie. Przejazd do Mhamid, ostatniej miejscowości na południu Maroka, na której kończy się asfaltowa droga (4h).

Rzeka Draa  biegnie przez niezwykle malowniczy, górzysty i półpustynny region Maroka. Wzdłuż doliny rozsianych jest setki palmowych oaz i starych średniowiecznych kasb (twierdz obronnych). Jest to jedna z najdłuższych rzek w Maroku liczy 1150 km. Jej źródła znajdują się Atlasie Wysokim a ujście w Oceanie Atlantyckim.  Wzdłuż drogi rozsianych jest też mnóstwo petroglifów. Zostały tu znalezione najstarsze na świecie płaskorzeźby wyryte przez ludzi w kamieniu. Dojeżdżamy do ostatniej miejscowości na południu Maroka. Aklimatyzujemy się do nowych warunków, zmieniamy środek transportu na wielbłądy i wyruszamy w głąb pustyni. Tego dnia mamy rozgrzewkę z wielbłądami.

Powoli oddalamy się od cywilizacji. Rozbijamy obóz pod gwiazdami. Spotkanie w kręgu, ognisko, bębny. Kolacja. Nocleg w berberyjskich namiotach. Cały sprzęt, namioty i ekwipunek niosą wielbłądy.

Dzień 5 Głębokie doświadczenie drogi i spotkanie z sobą – trekking na wielbłądach.

Pustynia Chigaga – to najbardziej rozległa, dzika pustynia w Maroku. Znajdują się tu wydmy długie na 40km o wysokości 300m. Nie biegną tędy już żadne drogi, tylko dawne szlaki karawan.

Wieczorem spotkanie w kręgu, ognisko, bębny, kolacja. Nocleg w berberyjskich namiotach. Cały sprzęt, namioty i ekwipunek niosą wielbłądy.

Dzień 6 Głos intuicji – trekking na wielbłądach

Śniadanie. 9-12.00 Sahara trek z wielbłądami (3h), 12.00-14.00 przerwa obiadowa, 14.00-17.00 Sahara trek z wielbłądami (3h). Dojście do obozu Erg Chigaga Camp.

Tym razem nie musimy rozkładać namiotów. Obóz ten, to duże przestrzenne namioty berberyjskie, które należą do rodziny Nomadów. Spędzimy w nich kilka kolejnych dni. W jednym z namiotów się śpi, w innym je i spędza wolne chwile. Będzie on doskonale spełniał nasze potrzeby podczas warsztatów i spotkań w kręgu.

Cały obóz Chigaga Camp jest położony u podnóża Ergu Chigaga  czyli największej wydmy w tej części Afryki.  Wieczorem spotkanie w kręgu, ognisko, bębny. Kolacja. Nocleg

Dzień 7 Warsztaty na pustyni. Erg Chigaga Camp

Śniadanie. 09.00-12.00 blok warsztatowy, 12.00-14.00 przerwa obiadowa, 14.00-16.30 blok warsztatowy.

Zachód słońca – wyjdziemy z obozu aby wspiąć się na 300 metrową wydmę i zobaczyć zapierający dech w piersiach zachód słońca. Droga ta, w jedną stronę, zajmuje 45min.

Wieczorne spotkanie w kręgu, ognisko, bębny. Kolacja. Nocleg.

Dzień 8 Warsztaty na pustyni. Erg Chigaga Camp

Śniadanie. 09.00-12.00 blok warsztatowy, 12.00-14.00 przerwa obiadowa, 14.-17.00 blok warsztatowy.

Trekking po wydmach. Wyjdziemy z obozu aby wspiąć się na mniejszą wydmę i zobaczyć zapierający dech w piersiach zachód słońca i widok na Wielki Erg. Droga ta, w jedną stronę, zajmuje ok. 20 min.

Wieczorne spotkanie w kręgu, ognisko, bębny. Kolacja. Tego dnia możemy zrobić dłuższy blok warsztatowy albo pojechać samochodami terenowymi nad jezioro Iriki.

Dzień 9 Warsztaty na pustyni. Erg Chigaga Camp

Śniadanie. 09.00-12.00 blok warsztatowy, 12.00-13.00 obiad.

W godzinach popołudniowych powrót samochodami terenowymi 4×4 do Mhamid. Kolacja. Nocleg w Mhamid lub np. w dolinie Draa

Dzień 10 Powrót do cywilizacji

Śniadanie. Przejazd do Marrakeszu. Popołudnie wolne na spacer, Hammam czyli marokańską łaźnię, pobycie z sobą lub zakupienie pamiątek. Wieczorna wspólna kolacja. Uroczyste zakończenie. Nocleg w tradycyjnym marokańskim riadzie.

Dzień 11 Marakesz

Śniadanie. Wylot do Polski

Świadczenia

• Transport w trakcie wyprawy: komfortowy bus na trasie wyprawy,
  • 10 noclegów (w pensjonatach i namiotach berberyjskich na pustyni)
  • Wyżywienie (śniadania i obiadokolacje)
  • Sprzęt, infrastruktura i asysta lokalnych przewodników w trakcie pobytu na pustyni
  • Trekking na wielbłądach
  • Powrót samochodami terenowymi z obozu na pustyni
  • Wstęp do stref archeologicznych
  • Zwiedzanie Marrakeszu z przewodnikiem
  • Ubezpieczenie obejmujące tereny pustynne NNW i KL
  • Koszty organizacyjne w Polsce i na miejscu wyprawy,
  • Warsztaty rozwojowe prowadzone przez trenera w trakcie wyjazdu.
  • Opiekę kwalifikowanego pilota na całej trasie
  • Gwarancja organizatora turystyki (wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki).

Świadczenia nie obejmują:

• Biletu lotniczego (ok. 1500-2500 PLN w zależności od terminu wykupu)
  • 4 posiłków (4 obiady na trasie)
  • Napojów do kolacji oraz innych wydatków osobistych
  • Zakwaterowania w pokoju hotelowym o podwyższonym lub innym standardzie niż przewidziany w programie wyprawy (dot. pokoi jednoosobowych na życzenie Uczestnika).
  • Ubezpieczenia od chorób przewlekłych

FOTORELACJA Z POPRZEDNIEJ EDYCJI

OPINIE

„Genialnym posunięciem organizacyjnym było stopniowe zanurzanie się w pustynię: noc w Marrakeszu, podróż busem przez góry, nocleg w niesamowitym obozowisku otoczonym skalistymi urwiskami i wreszcie kilkudniowa wędrówka przez pustynię, zakończona warsztatami pośród ogromnych wydm Sahary”

„Dzięki tej drodze, otaczającej nas pustyni i niezwykłym ludziom, którzy nam towarzyszyli (prowadzący nas Berberowie, uczestnicy oraz nieoceniony Dawid), ćwiczenia, z którymi pracowaliśmy w trakcie warsztatów, nabierały zupełnie nowego charakteru i dosłownie emanowały mocą”

„Bezcenne okazało się odcięcie się od cywilizacji – nie pamiętam, kiedy ostatni raz w swoim życiu czułem taki spokój i kiedy ostatni raz widziałem wschód i zachód słońca (zachód słońca oglądany z 300-metrowej wydmy – bezcenne)”

„Odpowiedzialnego za część warsztatową Dawida poznałem dopiero w trakcie wyjazdu. Ten niezwykły człowiek, który z niejednego pieca chleb jadł, okazał się na szczęście także “zwykłym” facetem, a takich coraz rzadziej można spotkać na swojej drodze. Pomimo ogromnego doświadczenia, wiedzy i intuicji, nie pozował na wielkiego guru, a prowadzone przez niego zajęcia “płynęły” w tempie, które było dla mnie idealne”

„Jechałem na wyprawę z nadzieją odnalezienia jakiegoś męskiego wzorca do naśladowania. Takich wzorów znalazłem tam wiele, ale zajęcia prowadzone przez Dawida uświadomiły mi, że nie muszę szukać na zewnątrz i pożyczać kolejnej “gęby” od innych. Wszystko, czego potrzebuję, mam stale przy sobie – wystarczy jedynie (nie takie proste), że nawiążę kontakt z samym sobą. Na tej wyprawie zrobiłem to po raz pierwszy od wielu, wielu lat. Natomiast od każdego z towarzyszących mi mężczyzn czegoś się nauczyłem i coś otrzymałem. W każdym z nich mogłem się przejrzeć, niczym w zwierciadle, i w każdym dostrzegłem jakąś cząstkę siebie. Było to niezwykłe doświadczenie, ponieważ poczułem, że jestem zarówno wyjątkowy, jak i całkowicie normalny, będący częścią jakiejś większej całości”.

„Wiem, że  przeżycia i emocje, których tam doświadczyłem, są jak najbardziej realne i możliwe do osiągnięcia także w moim zwykłym/niezwykłym życiu z dnia na dzień”

„Przebyliśmy dobrze zaplanowaną trasę z noclegami w niezwykłych miejscach. Nie zwiedzaliśmy na szybko iluś tam interesujących miejsc, za to mogliśmy doświadczyć piękna Sahary. Dotknąć jej i poczuć jej dotyk. Poczuć bosą stopą gorący piasek, zmęczyć się tym dobrym zmęczeniem, iść w ciszy wraz z grupą mężczyzn i jednocześnie być samemu ze swoimi myślami i odczuciami. Potem usnąć pod niebem, które zdawało się być na wyciągniecie ręki, gwiazdy świecące pełną mocą bez zakłóceń ze strony naszej cywilizacji. Poczułem się dzieckiem Ziemi.”

„Warsztatowe zajęcia i wieczorne spotkania w Kręgu były pełne szczerości, akceptacji, głębokich wypowiedzi. Grupa pozornie przypadkowych osób bardzo szybko dostroiła się i po dniu czy dwóch byliśmy jak starzy przyjaciele. Jednocześnie ludzie spotkani na szlaku – przewodnicy berberyjscy okazali się niezwykle przyjaźni, pełni zaangażowania i chęci pomocy w każdej sytuacji”

„W głąb Sahary, w głąb siebie – to bardzo dobre określenie tej wyprawy. Oderwanie się od codziennej gonitwy, wyciszenie, otwarcie na piękno przyrody i ludzi. Szczerze polecam!”

„Nie zwiedzaliśmy na szybko iluś tam interesujących miejsc, za to mogliśmy doświadczyć piękna Sahary. Dotknąć jej i poczuć jej dotyk. Poczuć bosą stopą gorący piasek, zmęczyć się tym dobrym zmęczeniem, iść w ciszy wraz z grupą mężczyzn i jednocześnie być samemu ze swoimi myślami i odczuciami. Potem usnąć pod niebem, które zdawało się być na wyciągniecie ręki, gwiazdy świecące pełną mocą bez zakłóceń ze strony naszej cywilizacji”

„Grupa pozornie przypadkowych osób bardzo szybko dostroiła się i po dniu czy dwóch byliśmy jak starzy przyjaciele. Jednocześnie ludzie spotkani na szlaku – przewodnicy berberyjscy okazali się niezwykle przyjaźni, pełni zaangażowania i chęci pomocy w każdej sytuacji”

„Nie pamiętam, kiedy ostatni raz korzystałem z telefonu jedynie w celu zrobienia zdjęć. Zabrałem ze sobą (na wszelki wypadek) czytnik e-booków, ale nie skorzystałem z niego nawet podczas lotu. Kontakt z innymi uczestnikami (i sobą samym), okoliczności przyrody i przyświecający z góry “ojciec” wypełniali mi czas w stu procentach”

Co wyróżnia tę wyprawę?

• Ilość miejsc : 14
  • Lokalizacja : Maroko

Potrzebujesz pomocy?!

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej - nie zwlekaj z kontaktem z nami.

+48 694 363 668

[email protected]

KONTAKT

Ul. Szwedzka 23, 30-324 Kraków