Rezerwacja na : Powrót do domu – Retreat w Moroko

Powrót do domu – Maroko

Wszystko jest we mnie
    Termin 24-31 sierpnia 2024

Tygodniowy pobyt w słonecznym i kolorowym Maroko. Wyjazd w oparciu o uzdrawiające kręgi. Będziemy w pięknym ośrodku, w którym można odpocząć, naładować baterie i dawać sobie tzw. “swój czas”. Poranki zaczynamy jogą z Krzysztofem, by rozluźnić ciało i zsynchronizować z umysłem. Potem niespiesznie jemy śniadanko i spotykamy się w kręgu, lub eksplorujemy najbliższe ciekawe miejsca.

W tej formule czekają nas 2 wycieczki i 4 dni głębokiej pracy wewnętrznej / kręgi/, oraz opcjonalnie masaże, pobyt w hammamie, lekcje surfingu czy jazdy konnej. Cały wyjazd skonstruowany jest tak by przeplatać procesy wewnętrzne z aktywnością na zewnątrz, czyli będziemy wprawiać w ruch zastaną energię / traumę/. Każde miejsce zapisane w postaci zacisku w ciele przez cały czas szuka ujścia do rozluźnienia.

Dynamika kręgu polega na swobodnym wyrażaniu tego, co w nas żywe na dany moment.
    Bycie wysłuchanym, bez oceny, chęci rad czy pomocy, jest kluczowym elementem poczucia bycia przyjętym z tym co przeżywam.
    A trauma – należy pamiętać- nie jest trudnym wydarzeniem, które miało miejsce, tylko faktem, że w tym momencie zostaliśmy sami ze swoimi emocjami. To tworzy zacisk i budowanie mechanizmów nieczucia.

Dlatego możliwość zasiądnięcia w kręgu, działa tak kojąco i rozluźniająco. Na poziomie mentalnym i cielesnym następuje zaspokojenie potrzeby bycia widzianym z tym, co jest. Co z kolei przywraca poczucie własnej ważności i wartości. Bardzo proste, ale bardzo trudne gdyż wymaga od tworzących krąg, zaangażowania i uwagi. Dlatego właśnie ten wyjazd jest tak skonstruowany by uczestnicy byli wypoczęci i gotowi do tworzenia tej uzdrawiającej przestrzeni po prostu poprzez odsłanianie swoich kawałków.

Będziemy zakwaterowani w pięknie położonej Eco Lodgy nad samym oceanem będziemy mieć cudowną możliwość wsłuchania się w swoją wewnętrzną ciszę, szum fal i język serca.

W czasie kręgów skupimy się na tym co żywe w nas, co w codziennym życiu nie ma miejsca, na wyrażenie i przyjęcie. To czas na totalne zaopiekowanie się sobą.  Poznamy narzędzia pomagające w odnalezieniu samego siebie, swojego głębokiego, prawdziwego ja. Doświadczymy mocy kręgu, akceptacji i przyjęcia nas takimi jakimi jesteśmy, bez potrzeby udowadniania sobie i innym swojej własnej wartości. Będziemy po prostu sobą i to wystarczy, aby procesy wewnętrznej transformacji mogły dokonać w naszym życiu oczekiwanych przez nas zmian.

Maroko

Kochamy ten kraj za różnorodność smaków w kuchni, za ilość kolorów na bazarach oraz za precyzję w sztuce i architekturze wkomponowanej tak doskonale w krajobraz i otoczenie. Zadbanie o szczegóły, które widać tu w rękodziele, kreatywność, która zaskakuje w tym jak ludzie się ubierają i jak przygotowują posiłki, hipnotyczne dekoracje mebli, ścian i przestrzeni to wszystko wyraża przekazywane tu od pokoleń ogromne zamiłowanie do sztuki i piękna.  Twórczość przenika tu każdy aspekt życia i czuć w niej głębokie wołanie ducha

Maroko to również tętniące życiem miasta, barwne targi, relaksujące łaźnie i kuszące zmysły restauracje. My wybieramy się do tych marokańskich cudów natury, które powodują, że czas się zatrzymuje, pojawia się przestrzeń na refleksję, zadumę i równowagę, której tak potrzebujemy każdego dnia.

Kuchnia

Kuchnia to bardzo ważny składnik marokańskiej kultury. W naszym ośrodku spróbujemy połączenia między kuchnią marokańską i europejską. Czeka nas czysta uczta dla zmysłów. Dania są przygotowywane każdego dnia z świeżych warzyw, owoców i innych zdrowych składników. Wśród opcji różnych potraw oferowane są również posiłki wegetariańskie. Oczywiście wśród wielu możliwości spróbujemy tradycyjnego Tajinu i codziennej aromatycznej marokańskiej herbaty.

Program

Dzień 1 – Przywitanie z Oceanem / Agadir

Przelot z Polski w godzinach wieczornych Nocleg w Agadirze. Spotkanie z nową kulturą, jej kolorami, smakami i zapachami. Otwieramy się na to co nowe…

Dzień 2 –  Zakwaterowanie / Cała miłość do siebie…

Po pysznym śniadaniu jedziemy wzdłuż zachodniego wybrzeża Maroka nad Oceanem Atlantyckim . Zabieramy Was do wyjątkowej Eco-lodgy położonej na pięknym, odległym odcinku wybrzeża Atlantyku, swojego rodzaju sanktuarium, które zaprasza do wyłączenia się z gonitwy myśli i po prostu bycia.

Po zakwaterowaniu, obiedzie i pierwszym zaaklimatyzowaniu w postaci relaksu w oceanie lub w basenie spotkamy się na pierwszy wspólny krąg i ustawienie intencji na cały wyjazd.
    Wieczorem wspólna kolacja, która zabierze nas w świat marokańskiej kuchni.

Dzień 3 – Pobyt w Maroko / Droga do domu

Poranne zajęcia z ciałem. Zajęcia będą formą rozgrzania i skontaktowania się z ciałem. Ich celem będzie rozluźnienie ugruntowanie i doenergetyzowanie.  Techniki będą nawiązywać do tradycji hatha yogi i technik pranayamy

Niespieszne śniadanie z widokiem na Ocean. Ok g. 11.30 spotykamy się w kręgu, by poruszyć zastaną energię.
    Wolne popołudnie. Możliwość kąpieli w Oceanie, spacerów, masaży, lekcji surfingu itp. Kolacja. Wieczorne zajęcia wizualizacji

Dzień 4 – Essaouira / Podróż do nieznanego

Zmieniamy otoczenie, z wypracowanymi tematami, wnikamy w marokańska kulturę, ruch i koloryt. Wybieramy się do średniowiecznego portowego miasta, które jest wpisane na Światową Listę UNESCO – Essaouira

Zabytkowa Essaouira – marokańska perełka

Tego dnia wyruszamy do stolicy wiatrów historycznego portugalskiego miasta Essaouiry, dawniej o nazwie Mogador.

Essaouira to przepięknie położone, biało- niebieskie, portowe miasto, obmywane nieustannie przez fale Oceanu Atlantyckiego. Miasto z burzliwą historią najazdów, kolonizacji, handlu purpurą i niewolnikami. Słynie z wyrafinowanego rzemiosła i jest inspiracją dla wielu znanych artystów. Obecnie Essaouira jest ważnym ośrodkiem rybołówstwa. Egzotyczny spacer po mieście i czas na zjedzenie czegoś aromatycznego. Powrót do hotelu i czas wolny.

Dzień 5 – Retreat nad oceanem/ Jestem i to wystarczy

Poranne zajęcia z ciałem – Zajęcia, tak jak dnia poprzedniego, będą formą rozgrzania i skontaktowania się z ciałem. Ich celem będzie rozluźnienie, ugruntowanie i doenergetyzowanie.

Techniki będą nawiązywać do tradycji hatha yogi i technik pranayamy.

Śniadanie.

Zasiadamy w kręgu. Ponownie nurkujemy głęboko w najczulsze kawałki nas samych. Zbliżamy się bezpiecznymi krokami do utulenia i przywrócenia żywotności w tych częściach nas, które kiedyś musieliśmy zamrozić by przeżyć. Po tak intensywnej pracy obiad i czas wolny. Do wyboru do koloru. Spacery, masaże, surfing, kąpiele w oceanie, lub po prostu błogie nic nie robienie w naszym pięknym ośrodku.

Marokańska Kolacja

Dzień 6 – Retreat nad oceanem / Taniec, ruch, zabawa…

Poranne zajęcie ®️TRE (Tension Releasing Exercises) to bezpieczny i łatwy sposób na rozładowanie napięcia i stresu nagromadzonego w organizmie, przywracający witalność i rezyliencję. Doskonały regulator na ten moment wyjazdu..

Śniadanie.

Dzień tańca, ruchu i zabawy. Będziemy nadawać nowy kierunek energii, która uwolniła się w czasie tego wyjazdu. Warsztat pracy z ciałem, bliskością, dotykiem, czyli “moje GRANICE i bezpieczne relacje`’.

Kolacja w Eco-loggy. Wieczorem czas wolny, na integracje, rozmowy i to co każdemu w duszy gra. Z pewnością nie zabraknie pomysłów na to jak wykorzystać najlepiej dla siebie czas w tak pięknym miejscu.

A tak piszą o sobie w naszej Eco-lodgy:

Czas zdaje się że się tu zatrzymał. Rybak przybywa na swoim ośle, aby zaoferować nam poranny połów, pasterz pasie stado kóz przy naszym kamiennym murze a jaskółki zanurzają się z wdziękiem w tafli basenu. Jeden z naszych wielbłądów medytuje gryząc świeżo skoszoną trawę, a Chappy, nasz mały pies ratowniczy leniwe rozciąga się na swojej ulubionej macie!  Kuszące aromaty unoszą się z kuchni, gdzie gotuje się wieczorny tagine. My siedzimy się na tarasie i patrzymy jak słońce zachodzi kolejnego błogiego dnia..

Dzień 7 – Retreat nad oceanem / Wdzięczność

Poranne zajęcia z ciałem – Zajęcia będą formą rozgrzania i skontaktowania się z ciałem. Ich celem będzie rozluźnienie, ugruntowanie i doenergetyzowanie.  Techniki będą nawiązywać do tradycji hatha yogi i technik pranayamy.

Śniadanie

Ostatni krąg domykający. Kończymy z większym zrozumieniem siebie samych jako jednostki, ale także jako części grupy, całości, społeczności, w której przebywamy. Z wyregulowanymi systemami nerwowymi i wypoczętymi ciałami czyli osobistym powrotem do domu, jesteśmy gotowi iść z tą świeżą energią w swoje relacje, projekty i marzenia.

Dzień 8 – Pożegnanie z oceanem

Śniadanie, check out z hotelu. Przejazd na lotnisko. Powrót do Polski na trasie Agadir-Kraków

INWESTYCJA:
    1 pula –  1499 Eur/os + przelot (1-2 tyś zł w zależności od daty wykupu).

2 pula – 1700 Eur/os + przelot (1-2 tyś zł w zależności od daty wykupu).

TERMIN: 24-31 sierpień

ŚWIADCZENIA:

Transport w trakcie wyprawy: komfortowy bus na trasie wyprawy,

7 noclegów ( 1 noc w Agadirze, 6 nocy w Eco-Lodgy nad oceanem)

Wyżywienie (śniadania, obiady, kolacje)

Program rozwojowy w formie kręgów, pracy z ciałem i twórczych wizualizacji

Opieka terapeuty w czasie wyjazdu
    Opiekę kwalifikowanego pilota i tłumacza na całej trasie

Ubezpieczenie NNW i KL

Koszty organizacyjne w Polsce i na miejscu wyprawy,

Gwarancja organizatora turystyki (wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki).

ŚWIADCZENIA NIE OBEJMUJĄ

Biletu lotniczego na trasie  (między 1000-2000zł w zależności od daty wykupu.

2 posiłków na trasie

Napojów do kolacji oraz innych wydatków osobistych

Zakwaterowania w pokoju hotelowym o podwyższonym lub innym standardzie niż

przewidziany w programie wyprawy (dot. pokoi jednoosobowych na życzenie Uczestnika).

Wycieczek dodatkowo płatnych ( Essaouira – ok. 60 Eur/os)

Ubezpieczenia od chorób przewlekłych

Prowadzący wyprawę:

Krzysztof Ruba pilot wypraw, od 8 lat tworzący i pilotujący wyjazdy po Ameryce Łacińskiej, Północnej Afryce i Europie. Miłośnik przyrody i wyjazdów z namiotem. Specjalizuje się w kulturach pierwotnych Ameryki. Dużo uwagi i czasu poświęca na rozwój osobisty, metody coachingowe i terapeutyczne które wzbogacają jego życie. Prowadzi bloga po Ameryce (www.latino-america.pl/),  trener Holistycznej Szkoły Trenerów, coach (po Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego), instruktor jogi (Yoga Alliance – RYT200), trener met. Biegun Marka Kamińśkiego, założyciel Wypraw Rozwojowych (www.wyprawy-rozwojowe.pl)

Ada Stolarczyk – Terapeutka pracy z ciałem. Pasjonatka życia i miłośniczka natury. Spełniona kobieta. specjalizująca się w procesach redukcji stresu, oraz pracy z pamięcią komórkową ciała. Terapeutka terapii czaszkowo- krzyżowej, poviderka TRE. Od 10 lat prowadząca zajęcia i warsztaty uwalniające od ograniczeń własnego potencjału i budowania balansu w swoim psychicznym i emocjonalnym życiu (www.wysokiewibracje.pl/)

Informacje dodatkowe

• Kolejność aktywności w programie może ulec zmianie (spowodowane, np.: utrudnieniami komunikacji lokalnej oraz innymi czynnikami zewnętrznymi niezależnymi od nas (pogoda, sytuacja polityczna itp.).
    • Zakup biletów będziemy koordynować jak tylko wpłyną do nas wszystkie umowy i płatności. Cena biletu nie jest wliczona w cenę.

Co wyróżnia tę wyprawę?

• Koszt : 1499 Eur/os + przelot
    • Lokalizacja : Maroko

Potrzebujesz pomocy?!

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej - nie zwlekaj z kontaktem z nami.